Wiadomości

CF Electric o Zwiększonym Zasięgu

DAF wprowadza gamę pojazdów CF Electric o Zwiększonym Zasięgu

Dzięki zastosowaniu technologii VDL E-power firma DAF Trucks zwiększyła dwukrotnie — do ponad 200 kilometrów — zasięg pojazdów DAF CF Electric, stawiając tym samym kolejny krok na drodze rozwoju elektrycznych układów napędowych. Ponadto wprowadzenie akumulatorów nowej generacji umożliwiło zmniejszenie masy pojazdu o 700 kg, co bezpośrednio przekłada się na większą ładowność.

Firma DAF Trucks zwiększyła dwukrotnie — do ponad 200 kilometrów — zasięg pojazdów DAF CF Electric, stawiając tym samym kolejny krok na drodze rozwoju elektrycznych układów napędowych.

DAF jest liderem w dziedzinie rozwoju i sprzedaży w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych. Testy eksploatacyjne pierwszych modeli CF Electric rozpoczęły się już w 2018 r. u klientów z Holandii i Niemiec. Drugą generację pojazdów — wyposażoną w nowe oprogramowanie i nowy deskę rozdzielczą — wprowadzono do limitowanej oferty w ubiegłym roku.

Ciągniki siodłowe i podwozia pod zabudowę

Pojazdy DAF CF Electric stanowią doskonałe rozwiązanie dla wymagających zerowej emisji i cichej pracy zastosowań w obszarach miejskich, w tym do segmentów ogólnej dystrybucji, dostaw do supermarketów i wywozu odpadów. DAF oferuje obecnie pojazd CF Electric w postaci ciągnika siodłowego 4×2 (Dopuszczalna Masa Całkowita Zestawu: 37 ton) oraz w postaci podwozia pod zabudowę 6×2 z wleczoną osią tylną zapewniającą maksymalną zwrotność (Dopuszczalna Masa Całkowita Pojazdu: 28 ton).

Sprawdzona i niezawodna technologia

Najnowsza generacja pojazdów elektrycznych CF Electric opiera się na sprawdzonej niezawodności i łatwości obsługi poprzednich generacji. Nowym elementem zastosowanym w drugiej generacji jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 350 kWh (pojemność użyteczna 315 kWh). Akumulator ten nie tylko ma większą moc, ale jest również znacznie lżejszy — nie mniej niż o 700 kg. To zmniejszenie masy przekłada się bezpośrednio na większą ładowność pojazdu.

Akumulator jest kondycjonowany, co oznacza, że jego temperatura zawsze mieści się w zakresie od 25 do 40 stopni Celsjusza, niezależnie od pogody. Zapewnia to trwałość i stałą wydajność zestawu akumulatorów.

500 kilometrów dziennie wyłącznie na napędzie elektrycznym

Dzięki zwiększonej pojemności akumulatora, przy jednoczesnym zachowaniu tych samych wymiarów, zasięg modeli z gamy CF Electric wynosi teraz ponad 200 kilometrów — dwa razy więcej w porównaniu z poprzednimi generacjami. Pełne ładowanie akumulatora odbywa się zwykle w bazie pojazdu ciężarowego i zajmuje około 75 minut przy zastosowaniu stacji ładującej o mocy 300 kilowatów.
Ładowanie akumulatora podczas załadunku/wyładunku lub w czasie przerwy w pracy kierowcy umożliwia przejechanie pojazdem DAF CF Electric do 500 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Oznacza to dużą poprawę produktywności i wydajności pojazdu ciężarowego.

Szczegółowe porady dotyczące pozyskiwania i użytkowania

Korzystanie z pojazdów z napędem elektrycznym wymaga odpowiedniego podejścia ze strony klienta. Dlatego też DAF oferuje klientom wsparcie w postaci zaawansowanych symulacji tras obejmujących porady dotyczące inteligentnego i wydajnego ładowania akumulatorów, aby pomóc im w jak najbardziej efektywnym planowaniu eksploatacji pojazdu. DAF zapewnia również — wraz z wybranymi dostawcami, takimi jak VDL — porady dotyczące optymalnej infrastruktury do ładowania akumulatorów.

W sprzedaży od września

Sprzedaż pojazdów z gamy CF Electric o zwiększonym zasięgu rozpoczyna się we wrześniu 2020, a pierwsze dostawy planowane są na początek roku 2021.

„Ważny krok naprzód”

„Dzięki zwiększonemu zasięgowi gama CF Electric umocni naszą pozycję lidera w dziedzinie elektrycznego transportu drogowego” — mówi Ron Borsboom, dyrektor wykonawczy ds. rozwoju produktów DAF. „Ten pojazd ciężarowy został opracowany jako odpowiedź na rosnące wymagania związane z poprawą jakości powietrza w naszych miastach i obniżeniem poziom emisji CO2. 500 kilometrów pokonanych dziennie wyłącznie na napędzie elektrycznym zapewni firmom transportowym spore pole manewru”.